24 March 2015

Percaya pada ALLAH

Assalamualaikum & selamat sejahtera..

Selamat pagi semua..moga hari ini diberikan keberkatan dlm setiap apa yg kita lakukan..dan selalu ceria meniti hari-hari kehidupan yg bkl tiba..alhamdulilah bertemu lagi dgn penulisan di blog aku ni..haha..pagi ni kita kasi tulis dulu before buat kerja..syukur alhamdulilah kepada Yang Maha Esa kerana memberi aku peluang utk bernafas & mencari keredhaan daripadaMu..aku bersyukur sgt dgn setiap apa yg aku miliki skrg..xsemua yg kita inginkan akan dpt dgn segera..usaha+doa=tawakal selalu akan diingingati..selalu kita sentiasa dgr ayt ni "kita hanya merancang ttp Allah yg menentukan"..betul sgt ungkapan ni..Allah diaturkan yg terbaik utk kita..cuma kita saja yg kena bijak mengatur diri kita sendiri..ececeh aku ni pandai betul bg tazkirah kat org..aku sekadar ingin berkongsi saja..xslhkan..apa yg ilmu kita dpt, elok lah disampaikan kpd org ramai..jgn kedekut x kemana pon.. selagi mana yg blh aku share aku share je..

Sebenarnya
nak ckp sikit la pd hati aku ni..
jika hati aku ni xmampu utk mengadu pada manusia atau dlm penulisan aku ke? jgn dilupa...
hanya Allah saja yg kita akan cari utk mengadu & menceritakan segala-galanya luahan hati kita..
menangislah..sbb Dia ciptakan mlm utk mengadu kepada-Nya..Dia ciptakan air mata agr resah & duka lara ku lega..& Dia juga yg ciptakan kekuatan utk aku bangkit setelah jatuh..Dia yg maha mengetahui segala yg ada di langit & dibumi..aku selalu pujuk hati aku supaya jgn membenci org..jgn terlalu percayakan org..jgn terlalu syg kan org..sbb aku takut kalo aku jadi pendendam..bahaya kan..korg kalo blh elakkan menjadi seorg prndendam..kelak bahaya dan menikam diri sendiri..insyaAllah kita semua bijak berfikir menggunakan akal yg waras..

Ok..stop for the writting..ikutkan hati banyak nak tulis tp aku ada keje nak siapkan plak..
Sekian terima kasih yg sudi buang masa utk baca penulisan aku ni..

by aweensyazwina

No comments :

Post a Comment

 

About Myself

I am comfident because I can admit who I am, what I've done & love myself for who I've become.

Thanks

for visiting my blog.
by Nur Syazwina

Friendship

Bila Kita Berjaya, kawan-kawan kita kenal siapa kita..
Bila kita jatuh, kita kenal siapa kawan kita..