17 June 2015

Azam Ramadhanku

Assalamualaikum..

Terima kasih Allah, krn memberi peluang utk ku bernafas & mencari keredhaanMu.. sempena Ramadhan yg bkl menjelang pada hari esok.. jom ramai2 kita psg azam utk berubah kearah kebaikan..

Ya Allah aku ingin berubah kearah yg lebih baik & terbaikkk..tetapi kdg2 aku lemah.. lemah??? Lemah krn aku kdg2 ssh utk bertahan dlm perubahan aku.. bantulah aku Ya Allah.. aku juga ingin memohon Doa daripada org disekeliling aku.. semoga aku terus kuat & tabah.. maafkan saya & doakan saya.. lagi satu.. memaafkan itu lebih indah dari dendam.. insyaAllah..

Hidup ini sbnrnya adlh satu perjalanan yg panjang.. hujungnya sejauh pandangan mata.. adakala laluannya makin payah & agk sukar.. sdgkan, kaki kita mula lelah & kaki kita makin lemah.. kdg2 hati juga turut mula terasa goyah dgn dugaan dunia.. tetapi sbnrnya, hanya hati yg sarat dgn keyakinan terhadap janji & rahmat Allah shj yg akan kekal & kuat..dan tdk pernah merasa sendiri.
Bila Allah xberi apa kau minta,
bersyukurlah.. Dia tahu kau tdk mampu menanggung keperitan, bila hal itu tdk spt yg kau sangka.. Dia kenal kau & hati kau lebih dari kau kenal diri kau sendiri.. makin kau nak jd soleh/solehah, makin Allah syg.. itu tandanya Dia syg kau dgn diberi ujian yg kau mampu tanggung..

Jgnlah risau dgn nikmat yg belum kau kecapi / dapati.. tapi risaulah terhadap nikmat yg sudah Allah beri, tapi belum kau syukuri.. setiap manusia rezeki tdk sama yg diterima.. ada yg dpt kerja awl lps habis belajar.. ada yg dpt kerja bagus walaupun tdk dpt menyambungkan pelajarannya.. ada yg dpt peluang sambung bljr tinggi.. ada yg dpt jodoh awal.. ada yg murah rezeki.. ada yg sentiasa untung, cukup semua keperluan & sgt banyak lagi nikmat yg Allah beri pada kita.. tapi..tapi & tapi, perlu kita ingat yee.. jgn sombonggg & bongkak..ok.. sbb apa?? Sbb itu semua hanya pinjaman pemilik sebenar iaitu Allah S.W.T…
ingat & ingat ea.. kesenangan yg dikecapi/diberikan adlh suatu dugaan yg sgt hebat pada kita.. insyaAllah kita semua tdk akan jd manusia yg mudah lupa utk mensyukuri atas nikmat pemberian-Nya..

You knock..He opens.. You attend..He welcomes.. You ask..He gives.. You sin..He tests.. You repent..He forgives.. You sin again..He forgives again.. You cry..He listens.. Everything u do, is about you & everything He does is about you..
Lupakan peristiwa pahit..sebaik shj mengambil pelajaran drpdnya.. FORGIVE & FORGET..
jgn biarkan diri disengat 2 kali oleh kepahitan..
satu, semasa mengalaminya.. dua, semasa mengenangnya.. (lets go & let God!)
Siapa yg menoleh kebelakang, tdk akan bergerak kehadapan..
Yesterday ended last night..

Ok..sekian saja dari insan berazam inginkan perubahan dlm dirinya..
Andai ini Ramadhan yg terakhir buatku, bantulah aku utk mencapai azam ku ini..amin.. selamat menyambut Ramadhan yg bakal tiba pada esok hari iaitu 18 jun 2016 ini..semoga kita semua berubah kearah kebaikan yg diredhai oleh Allah.. 

Hayati Ramadhan.. 

Syukur Ramadan,




No comments :

Post a Comment

 

About Myself

I am comfident because I can admit who I am, what I've done & love myself for who I've become.

Thanks

for visiting my blog.
by Nur Syazwina

Friendship

Bila Kita Berjaya, kawan-kawan kita kenal siapa kita..
Bila kita jatuh, kita kenal siapa kawan kita..