29 January 2015

Penilaian Manusia

Kadang-kadang aku terfikir..
Mengapa manusia lebih suka menghakimi seseorang sebelum menilainya..
Lebih mudah membuat keputusan tidak menggunakan akal..
Hanya mengikut hawa nafsu semata-mata..
Yee..faham..kekadang aku juga pernah berfikir tidak menggunakan akal..
Tapi disaat aku berfikir tidak menggunakan akal..
Selepas beberapa saat aku sudah menyesali & mengakui kesilapanku..
Sebab apa??
Sebab Allah sentiasa ada..
Percayalah...bahawa Allah sentiasa ada tika suka & duka..
Disaat ini lah..syaitan suka mengambil kesempatan..
Korang mesti boleh juga berfikir menggunakan akal kann..
Dengan yakin bahawa Allah sentiasa ada bersama..
Dengar ea..
Manusia yang paling bijak ialah..
Manusia yang selalu melihat & mengakui kesilapan diri sendiri..
Ea..aku selalu mengaku kesilapan pada diri sendiri..
Terima kasih Ya Allah..sentiasa bersama hambamu ini..

Ok..sudah habis bermadah pujangga..sebab nak jadi penulis xberbakat..jadi pena di blog je la..next update..wait..

by aweensyazwina

No comments :

Post a Comment

 

About Myself

I am comfident because I can admit who I am, what I've done & love myself for who I've become.

Thanks

for visiting my blog.
by Nur Syazwina

Friendship

Bila Kita Berjaya, kawan-kawan kita kenal siapa kita..
Bila kita jatuh, kita kenal siapa kawan kita..